Cuando hables, procura que tus palabras sean mejores que el silencio.

diumenge, 4 de març del 2012

Les aparences enganyen


Per acabar el Tema 1 comentaré l’aspecte sociocultural però enfocat no sols al cos, sino a tots els aspectes de la vida.

En el tema hem deixat clar que el nostre cos està molt influenciat per pensaments de la societat que poden fer que ens sentim mal en el nostre cos i modifiquem la conducta.
Ho fem per els estereotips, pensaments que tenim d’un grup concret de persones amb una característica comú. Aquests pensaments de vegades poden fer que no mirem més enllà de les aparences i no valorem a la persona per com és, sino per lo que ens diuen els estereotips. Lapidem a les persones per la simple primera impressió, sense parar a conèixer-la.

Aquí us deixo el famós vídeo de l’aparició de Susan Boyle en el programa ‘’Britains got Talent’’ que ens mostra que moltes voltes les aparences enganyen i que més enllà dels adjectius que els estereotips atorguen a alguns tipus de persones per raça, vestimenta, moral, etc., poden haver increïbles sorpreses.  Ja sabeu, no jutgeu sense conèixer.



Deixeu els vostres comentaris!!

6 comentaris:

  1. No hace falta irse tan lejos. Cada vez que decimos "este niño es...." o "este profesor es..." o "este compañero es...", ¿no hacemos algo parecido? Etiquetar a las personas es algo inevitable. El problema está en creerse las etiquetas que te ponen. Eso es la violencia simbólica

    ResponElimina
  2. Estoy totalmente de acuerdo, es una cuestion actual y un problema importante que puede generar rechazos sociales.

    He puesto este vídeo porque es famoso y me pareció muy impactante, sobretodo lo que se oye y hace el público antes de que Susan cante.

    Estoy de acuerdo en que el problema está en creerse las etiquetas. Hemos de ir en mucho cuidado en las etiquetas sociales ya que podemos generar estigmas que vayan en contra de los derechos de las personas.

    ResponElimina
  3. Increíble el vídeo! Íncreibles los silbiditos irónicos de antes de la actuación y cómo se convierten en sorpresa, admiración y aplausos.

    Mi pregunta es si realmente se puede evitar éste etiquetado de personas a partir de las primeras impresiones. A mi modo de entenderlo, yo creo que es imposible.

    Ahora bien, deberíamos quitar éstas etiquetas lo antes posible e intercambiarlas por otras después de gastar unos minutos en conocerlos.

    ResponElimina
  4. Queramos o no estoy de acuerdo contigo. Es utópico pensar que en una sociedad tan globalizada como la nuestra podamos eliminar algunas etiquetas sociales ya tan establecidas. Es demasiado facil hacer daño usando este aspecto.
    Ahora si, creo que podemos cambiar individual y subjetivamente un poco este aspecto, como dice Miquel gastando unos minutos en conocernos y así puediendo llegar a valorar a una persona simplemente por lo que es. Gracias por tu comentario Miquel!

    ResponElimina
  5. Molt interessant. Es veu molt bé el significat i la força dels estereotips en la nostra societat.
    També pense que és utòpic pensar que es poden eliminar per complet els estereotips en la nostra societat.

    ResponElimina